pondělí 6. ledna 2025

Hry o duši



Příklady her v Arienu


1. Stínové Sochy (inspirace: “Sochy, sochy, otoč se”) 




Pravidla: Hráči musí dosáhnout magického portálu na konci arény, zatímco obří kamenná socha, oživená temným Eteriem, sleduje jejich pohyb. Když se socha otočí, každý, kdo se pohne, zkamení a stane se součástí arény.

Magický zvrat: Socha dokáže vytvářet magické iluze, aby zmátla hráče – například se hráči mohou vidět pohybovat, i když stojí na místě. Ti, kteří podlehnou iluzi, jsou eliminováni.


2. Hádankový les (inspirace: japonská hra “Daruma-san ga koronda”)

Pravidla: Hráči procházejí temným lesem a musí odpovídat na hádanky vyrytých kamenů, aby postoupili dál. Každá špatná odpověď však probudí lesní duchy, kteří hráče pronásledují.

Magický zvrat: Některé hádanky vyžadují oběti – například část magické síly hráče nebo sdílení temného tajemství z jejich minulosti, které může být později využito proti nim.


3. Dračí kruh (inspirace: ruská hra “Karakol”)

Pravidla: Hráči stojí v kruhu kolem ohně a postupně zpívají starou píseň. Píseň musí být dokončena správně, jinak z ohně vystoupí drak Eteria, který zaútočí na viníka.

Magický zvrat: Slova písně se neustále mění, což testuje paměť hráčů. Ti, kdo ztratí hlas nebo zapomenou text, se propadnou pod zem.


4. Most nad Propastí (inspirace: jihokorejská “mostová hra”)

Pravidla: Hráči musí překročit most tvořený průhlednými skleněnými panely, přičemž některé panely se pod váhou hráčů rozbijí.

Magický zvrat: Na most útočí větrní démoni, kteří hráče strhávají do propasti. Hráči mohou použít magii k ochraně, ale každé použití jejich sílu oslabuje.


5. Šepot Prastarých (inspirace: “tichá pošta”)

Pravidla: Hráči sedí v kruhu a šepotem předávají zprávu, která obsahuje klíč ke splnění úkolu.

Magický zvrat: Pokud zpráva dorazí ke konci zkreslená, vyvolá to magickou kletbu, která napadne celý kruh. Některá slova zprávy jsou navíc oživena a mohou hráče zaútočit, pokud je nevysloví správně.


Světová inspirace

Evropské hry: Inspirace hrami jako “Cukrkáva, limonáda” nebo “Kdo se bojí černého muže?”, ale s magickými pravidly (např. obří golemové nebo duchové).

Asijské hry: Hry jako “Daruma-san” (Japonsko) nebo “čínský drak” (Čína), ale s nadpřirozenými bytostmi, které hráče testují na odvahu a magii.

Africké hry: Hry jako “Mbube, Mbube” (lov lvů), kde hráči čelí přímo magickým predátorům, které musejí porazit spoluprací.

Latinskoamerické hry: Hry spojené s maskami, karnevaly nebo skákáním přes oheň, ale překroucené tak, že oheň je živý a masky ukrývají duše padlých hráčů.


Atmosféra her

Každá hra začíná iluzí nevinnosti – známá pravidla, krásné prostředí, barevné světlo. Jakmile se však hry začnou, Arien ukáže svou pravou tvář – magická pravidla, neviditelné hrozby, nadpřirozené bytosti, které se zjevují z temnoty, a Eterium, které mění realitu kolem hráčů.

Tlak roste s každým kolem, protože vítězství ve hře přináší nejen výhodu, ale i větší riziko, že hráč ztratí část svého lidství.

3 komentáře: